سفینه نجات

إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدا وَ نَرَاهُ قَرِیبا

سفینه نجات

إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدا وَ نَرَاهُ قَرِیبا

مشخصات بلاگ
سفینه نجات

کاش مى دانستم کجا دلها به ظهور تو آرام و قرار خواهد یافت؟ یا به کدام سرزمین اقامت دارى؟ آیا به زمین رضوان یا غیر آن؛ یا به دیار ذوطوى متمکن گردیده ­اى؟بسیار سخت است بر من که خلق را همه ببینم و ترا نبینم و هیچ از تو صدایى حتى آهسته هم بگوش من نرسد.بسیار سخت است بر من به واسطه فراق تو؛ و اینکه تو به تنهایی گرفتار باشی و ناله من نیز به حضرتت نرسد و شکوه به تو نتوانم. به جانم قسم که تو آن حقیقت پنهانى که دور از ما نیستى. به جانم قسم تو آن شخص جدا از مایى، که ابداً جدا نیستى.

پیوندهای روزانه

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


کشاورزی چینی اسب پیری داشت که از آن در کشت و کار مزرعه اش استفاده می کرد. یک روز اسب کشاورز به سمت تپه ها فرار کرد. همسایه ها در خانه او جمع شدند و به خاطر بدشانسی اش به همدردی با او پرداختند.

کشاورز به آن ها گفت : « شاید این بدشانسی بوده و شاید هم خوش شانسی ، فقط خدا می داند. »

یک هفته بعد ، اسب کشاورز با یک گله اسب وحشی از آن سوی تپه ها برگشت. این بار مردم دهکده به او بابت خوش شانسی اش تبریک گفتند. کشاورز گفت : « شاید این خوش شانسی بوده و شاید هم بدشانسی ، فقط خدا می داند. »

فردای آن روز وقتی پسر کشاورز در حال رام کردن اسب های وحشی بود ، از پشت یکی از اسب ها به زمین افتاد و پایش شکست.

این بار وقتی همسایه ها برای عیادت پسر کشاورز آمدند ، به او گفتند : « چه آدم بدشانسی هستی...»

کشاورز باز جواب داد : « شاید این خوش شانسی بوده و شاید هم بدشانسی ، فقط خدا می داند. »

چند روز بعد سربازان ارتش به دهکده آمدند و همه جوانان را برای خدمت در جنگ با خود بردند. به جز پسر کشاورز که پایش شکسته بود. این بار مردم با خود گفتند :  « شاید این خوش شانسی بوده و شاید هم بدشانسی ، فقط خدا می داند... »



  • نردبانی تا خدا

  • نردبانی تا خدا

نیمه شعبان ، شب دعا برای نجات


  • نردبانی تا خدا
بر روی عکس کلیک کنید تا شرح دقیق و کامل نظر مراجع تقلید را درباره احیای نیمه شعبان بدانید.







  • نردبانی تا خدا

بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ أَنْتَ کَشَّافُ الْکُرَبِ وَ الْبَلْوَى

بدان که ناله ی عشاق بی ثمر نبوَد


شب نیمه شعبان، شب بسیار مبارکی ست که از جمله برکات آن ولادت حضرت صاحب العصر، امام زمان (ارواحنا له الفدا) در سحرگاه این شب به شمار میرود و همین امر سبب فزونی شرافت این شب مبارک گردیده است.

امید است با برگزاری مراسم احیا به صورت دسته جمعی و گروهی و با رعایت شرایط ذکر شده (استغفار از گناهان و تصمیم جدی برای ترک آن ها و دعا برای ظهور) زمینه ساز ظهورش باشیم اِن شاءالله.
 

به گزارش مصاف، شب نیمه شعبان، یادآور تولّد اولین و آخرین امید پیامبران و فرشتادگان الهی و منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) و دارای فضلیتی بس عظیم است و در روایات معصومین(ع) بر احیای آن تاکید شده تا آن جا که نبی مکرم اسلام(ص) در فضیلت این شب نورانی فرموده است “مَنْ أَحْیَا لَیْلَهَ النِّصْفِ‏ مِنْ شَعْبَانَ‏ لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ/ هرکس شب نیمه شعبان را به شب زنده داری سپری کند، در روزی که دلها مرده است، دل او زنده است(ثواب الاعمال: ص۷۷)”.


امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) نیز در روایتی از پیامبر اعظم(ص) در رابطه با فضیلت احیای شب نیمه شعبان نقل کرده است که “عن رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:‏ إِذَا کَانَ لَیْلَهُ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ‏ فَقُومُوا لَیْلَهَا وَ صُومُوا نَهَارَهَا فَإِنَّ اللَّهَ …یَقُولُ أَ لَا مُسْتَغْفِرٍ فَاغْفِرْ لَهُ أَ لَا مسترزق فأرزقه حَتَّى یَطْلُعَ الْفَجْر/ شب نیمه شعبان را احیاء بدارید و روز نیمه شعبان روزه بگیرید که خداوند در این شبانه روز می فرماید آیا توبه کننده ای هست تا توبه او را بپذیرم آیا فردی طلب روزی دارد تا او را بی نیازکنم (اقبال الاعمال: ج۳ ص ۳۲۳)”.



طبق گزارش سایت مصاف ، اطلاعیه ها و مکان های برگزاری این مراسم در  استان ها و مناطق مختلف به ترتیب حروف الفبا ، به ترتیب زیر می باشد. روی شهر مورد نظر خود کلیک کنید تا مکان برگزاری و اطلاعات لازم درباره مراسم احیای آن شهر را به طور کامل ببینید.

توجه: اطلاعیه ها در سایت مصاف تا شب نیمه شعبان به روز میگردد.




افغانستان

آلمان

 آذربایجان شرقی
 آذربایجان غربی
اردبیل
 اصفهان

 البرز
ایلام
 بوشهر
 تهران

چهارمحال بختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضوی
خراسان شمالی - بجنورد
خوزستان
زنجان
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قم
قزوین
کردستان
کرمان
کرمانشاه
کهگیلویه بویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد


  • نردبانی تا خدا


شاید براتون این سوال پیش اومده باشه که با وجود مشخص بودن تقدیر الهی در مورد زمان دقیق ظهور آقا صاحب الزمان (عج) که علم دقیق آن فقط در نزد پروردگار است، چرا باید برای تعجیل در ظهور ایشان دعا کنیم؟ اصلا این دعا فایده اش چیست؟

 

شاید داستان قوم حضرت موسی (ع) را شنیده باشید. همانطور که در قرآن به این قضیه اشاره شده است ، فرعون در آن زمان خیلی به مردم عادی سخت می گرفته. زنان آنها رو به بی آبرویی می کشانده و از مردانشان هم بی گاری می کشیده. خلاصه اینکه مردم بدجوری عذاب می کشیدن. از طرفی دیگر پیامبران و بزرگان قوم به مردم آن دوران، آمدن پیامبری که ناجی آن ها خواهد بود را وعده داده  و گفته بودند که وعده ی خداوند از این قراره که پیامبری میاد و آن ها را نجات می ده.

مردم آن زمان که کاملا مضطر شده و از دست فرعون به ستوه اومده بودند ، 40 شبانه روز با تضرع  و التماس ، برای اومدن اون منجی وعده داده شده دعا کردن و ظهورشو از خدا خواستن. خداوند نیز به سبب دعای خالصانه و دسته جمعی آن ها که هیچ چیز جز ظهور منجیشون نمی خواستن ، ظهور حضرت موسی (ع) که همان منجی وعده داده شده به آن ها بود را به مدت 160 یا 170 سال ( دقیقا یادم نیست) جلو انداخت و در واقع این سال های باقی مانده را به آن ها بخشید.

اما قوم بنی اسرائیل در آن زمان ، چه شرایطی داشتن که تونستن با دعاهاشون ظهور منجی خودشون رو به لطف خداوند جلو بیاندازند؟  الان می گم:

 

  • اولا اینکه به دلیل شرایط بسیار بدی که داشتن ، کاملا مضطر شده بودند و هیچ درخواستی جز رسیدن منجی نداشتن.

"أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلیلاً ما تَذَکَّرُونَ"

یا کسى که دعاى مضطرّ را اجابت مى‏ کند و گرفتارى را برطرف مى‏سازد، و شما را خلفاى زمین قرارمى‏دهد؛ آیا معبودى با خداست؟! کمتر متذکّر می شوید! ( نمل-62)

 

  • دوما اینکه از همه کس و همه چیز ناامید شده بودند.

امام صادق (ع) در این باره فرمود:
هرگاه یکی از شما اراده کرد که هر چه از خدا بخواهد به او بدهد باید از همه مردم ناامید شود و جز به خدا امیدوار نباشد. اگر خداوند این حالت را در قلب دعا کننده یافت هر چه از او درخواست شود عطا می کند.

 

  • سوما اینکه همه با هم دسته جمعی به مدت 40 شبانه روز دعا کردند و همه تنها دعاشون فرج بود.

پیامبر خدا (ص) فرموده اند :  دست خدا با جماعت است.

 

ببینید ، اگر دعا برای فرج فایده نداشت، قوم بنی اسرائیل هم دعاشون قبول نمی شد. الان هم همینطوره ، سنت خداوند تغییر نمی کند. پس دعا فایده داره ، یعنی اگه فایده نداشت، انقدر ائمه معصوم ما تاکیید نمی کردن که برای فرج منجی دعا کنید. در واقع اگر قبول داشته باشید که ائمه ما معصوم هستن ، پس باید باور داشته باشید که آن ها به هیچ وجه توصیه بی فایده نمی کنند.



به این آیات و احادیث توجه کنید تا بهتر جا بیفته که چقدر دعای ما ، مخصوصا دعای دسته جمعی ما شیعه ها در تعجیل آقامون موثر خواهد بود ان شاءالله:



  • بگو:   پروردگارم براى شما ارجى قائل نیست اگر دعاى شما نباشد؛ شما (آیات خدا و پیامبران را) تکذیب کردید، و (این عمل) دامان شما را خواهد گرفت و از شما جدا نخواهد شد!  (فرقان 77 )
  • امام زمان (عج) : به شیعیان و دوستان بگویید که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب علیه السلام قسم دهند، که فرج مرا نزدیک گرداند.
  • امام زمان (عج) : بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج زیرا که آن فَرَجِ شماست.

 

 

  • نردبانی تا خدا