سفینه نجات

إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدا وَ نَرَاهُ قَرِیبا

سفینه نجات

إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدا وَ نَرَاهُ قَرِیبا

مشخصات بلاگ
سفینه نجات

کاش مى دانستم کجا دلها به ظهور تو آرام و قرار خواهد یافت؟ یا به کدام سرزمین اقامت دارى؟ آیا به زمین رضوان یا غیر آن؛ یا به دیار ذوطوى متمکن گردیده ­اى؟بسیار سخت است بر من که خلق را همه ببینم و ترا نبینم و هیچ از تو صدایى حتى آهسته هم بگوش من نرسد.بسیار سخت است بر من به واسطه فراق تو؛ و اینکه تو به تنهایی گرفتار باشی و ناله من نیز به حضرتت نرسد و شکوه به تو نتوانم. به جانم قسم که تو آن حقیقت پنهانى که دور از ما نیستى. به جانم قسم تو آن شخص جدا از مایى، که ابداً جدا نیستى.

پیوندهای روزانه

تفاوت شرایط با نشانه های ظهور

پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۳۳ ق.ظ
http://www.ladestan.com/images/docs/000005/n00005160-b.jpg


ظهور اما زمان(عج) علاوه بر این که  نشانه هایی دارد ، شرایطی هم دارا می باشد که اکثر ما این دو را با هم اشتباه می گیریم.  وجود شرط برای تحقق یک امر مشروط، لازم و حتمی است. حتما باید شرایط خاصی وجود داشته باشد تا ظهور اتفاق بیفتد و این شرایط به هیچ وجه تغییرپذیر نیست. در یکی از توقیعات شریف امام زمان (عج) به یکی از دلایل غیبت و راه فراهم آوردن شرایط ظهور ایشان توسط منتظران حضرت، اشاره شده است:

"اگر خداوند به شیعیان ما توفیق همدلی در وفای به عهدی که بر ایشان است عنایت می‏فرمود مبارکی دیدار ما برای ایشان به تأخیر نمی‏افتاد و در سعادت مشاهده ما با معرفتی شایسته و درست شتاب می‏شد. چیزی ما را از ایشان محبوس نکرده است، مگر اعمال ناخوشایند و ناپسندی که از آنها به ما می‏رسد".


اما نشانه های ظهور، فقط نشانه اند، حتی به گفته خیلی از بزرگان و فقیهان دین امکان بدا در آن ها نیز وجود دارد. بدا یعنی اینکه این نشانه ها قابل تغییر هستند. از آقای آیت الله بهجت پرسیدند که امام زمان (عج) چه موقع ظهور می کنند؟ ایشان گفتند: شما همین دوشنبه آدم بشید، دوشنبه ظهور می کنند.


مثلا افزایش ظلم در دنیا از نشانه های ظهور است، اما بودن انسان هایی که شایستگی یاری امام زمان را داشته باشند و بتوانند ظهور را رقم بزنند، جزء شرایط حتمی ظهور است. در احادیث داریم که یکی از دلایل غیبت و عدم ظهور آقا امام زمان (عج) ترس از کشته شدن است:


 

زراره از امام صادق(ع) نقل می کند که به او فرمودند : ای زراره قطعاً حضرت قائم (ع) غیبتی دارد.

زراره می گوید پرسیدم : چرا؟

حضرت فرمودند: بر جانش می ترسد (و با دست خود اشاره به شکمشان کردند.)

 

مساله قابل برداشت از این حدیث، این است که یکی از عوامل مؤثر در غیبت امام عصر(ع) ترس آن حضرت بر جان مبارک خویش بوده است . البته ترس امام (ع) بر جان مبارک خویش، همچون ترسی که انسان های عادی دارند و از کشته شدن می هراسند ، نمی باشد . امام(ع) به خاطر کسب رضای خدا وند و به عنوان انجام یک عبادت بسیار مهم ، برحفظ جان خود مراقب و نسبت به آن نگران هستند .


متاسفانه قبلا در میان گروهی از مردم، این طور باب شده بود که یکی از شرایط ظهور آقا زیاد شدن ظلم و ستم است، بعضی از شیعیان با این تفکر دست روی دست گذاشته و با توجه به زیاد شدن ظلم و فساد در زمین، خدارا شکر کرده و می گفتند که ظهور آقا نزدیک است. این اشتباه است. اگه تا صدهزار سال دیگر هم این فساد و فحشا در جامعه باشد و منتظران واقعی ایشان نباشند، ظهوری صورت نخواهد گرفت.


منتظر واقعی امام زمان ویژگی هایی دارد. منتظر امام زمان باید شرایط ظهور آقاشو فراهم کند. خیلی وقت است که دیگر ظلم و فساد کره زمین را فرا گرفته است، از فساد مالی و اقتصادی گرفته تا فساد جنسی و فحشا و آدم کشی و ... که کاملا به صورت علنی در جوامع مختلف، به خصوص در جوامع غربی قابل رویت است. پس چرا امام زمانمان نمی آید؟


باور کنید یکی از مهمترین شرایط ظهور آقامون ما شیعه هاش هستیم. آقا بیشتر از ما، منتظر ماست. دست بجمبانیم. اول از خودتمان شروع کنیم، با ترک گناه و معصیت، با توبه و خودسازی، با توجه به واجبات و نماز، با امر به معروف و نهی از منکر.


باید به آقا ثابت کنیم که لیاقتش را داریم. حسن نیتمان را ثابت کنیم. ثابت کنیم که ما مثل کوفیانی که به امام حسین،امام زمان خودشون هجده هزار نامه نوشتن تا بیاد ولی پشت ایشان را خالی کردن و خیانت کردند، نیستیم. قیام کن برادرم، قیام کن خواهرم، برای خدا و دین خدا قیام کن، باور داشته باش که تو به تنهایی می توانی ظهور را لحظه ای نزدیک تر کنی.


بگو : شما را به یک چیز اندرز می دهم : یک یک و دو دو برای خدا قیام کنید سپس بیندیشید ، تا بدانید که در یار شما دیوانگیی نیست اوست که شما را از آمدن عذابی شدید می ترساند. (سوره سباء - آیه 46)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی